Gelling containers Standskanaal heeft een containerdienst en doet veel handel in partijen stenen.
Speciaal voor de partijen stenen zocht Gelling een compacte vrachtwagen met hoog laadvermogen.
Vanwege het gewenste hoge laadvermogen en om wringen op locatie te voorkomen wilde Gelling een auto met Wide Spread Gestuurde assen.
Om uitval van elektrische systemen te voorkomen en de onderhoudskosten laag te houden is gekozen voor een DAF FAD met mechanisch gestuurde 4e as.
De voorassen worden gekeurd op 10,0 ton. De achterassen zijn geplaatst op 1,81m en gekeurd op 11,5 ton .
De achterste as blijft mechanisch geveerd en wordt mechanisch gestuurd vanuit het stuurhuis, zodat kwetsbare elektro-hydraulische systemen achterwege blijven .
Zo ontstaat een veersysteem dat vrijwel géén onderhoudskosten heeft.
De auto is voorzien van een 30-ton’s HTS kabelsysteem met een lengte van 6,40 M.
Deze container installatieheeft als specialiteit dat de kiphoek zelfs 57° is, zodat de lading goed lost.
Het eigen gewicht van de auto is 14.480 kg. Op een kenteken met een totaal gewicht van 43 ton blijft er een laadvermogen over van 28.500 kg.