De ‘Tandem Dieplader’ is al dertig jaar een succesvol product van Veldhuizen Wagenbouw maar in die jaren is deze aanhangwagen continu verbeterd. Zo werd in 1998 de achterzijde afgeschuind om nog beter op te kunnen rijden met machines. In 2010 werd de zijwand aan de achterkant afgeschuind, voor beter design . Afgelopen jaar werd het ontwerp wederom verbeterd waarmee de ‘Tandem Dieplader’ nu nog veelzijdiger is geworden.

Eén van de wijzigingen is dat de aanhangwagen nu ook aan de voorzijde een afgeschuinde wand heeft voor minder gewicht en betere “look” . Verder zijn de zijwanden voortaan gemaakt uit dunner, maar sterker 2 mm ‘Domex’ staal. Ook het kopschot wordt voortaan gemaakt uit die staalsoort met een zetting om voldoende sterkte te hebben voor ladingzekering. Verder zijn de spatborden voortaan uitgevoerd in 2mm geribbelde staalplaat .

Lichter maar sterker

Ook de kokerbalken waaruit de dissel bestaat zijn bij het nieuwste model uitgevoerd in dunner, maar sterker staal. Bovendien zijn deze nu taps toelopend uitgevoerd met uitsparingen om nog meer gewicht te besparen. Ook de assen zijn opnieuw ontworpen. In plaats van volledige kokers zijn de assen voortaan voorzien van uitsparingen waar dat kan. Daarnaast zijn de remtrommels bij de nieuwste uitvoering lichter uitgevoerd. Alleen dat detail scheelt al 7 kilo per remtrommel.

Lager gewicht, hoger laadvermogen

Als gevolg van al deze aanpassingen en verbeteringen is Veldhuizen Wagenbouw er in geslaagd een sterkere aanhangwagen te ontwikkelen met een gewichtsbesparing van 210 kilo. Voor een duurzaam fraai uiterlijk worden de aanhangwagens, net als voorheen uitsluitend volledig gegalvaniseerd geleverd met een hardhouten vloer en full LED verlichting rondom. Door de remkabels hoger te monteren zijn is de nieuwe ‘Tandem Dieplader’ tevens minder schadegevoelig en uitgevoerd met een extra sterke neuswiel constructie.