Van Berkel is een Brabants familiebedrijf dat zich bezig houdt met recycling, grondstoffenhandel, biomassa en zelfs aannemingswerken in de agrarische- en publieke sector. Daarnaast is het bedrijf actief in het grondverzet en zelfs in de containerlogistiek met een eigen containeroverslag in Veghel. Voor het transport van grond, grind, sloopafval en andere losgestorte producten zet het bedrijf sinds kort drie Mercedes-Benz Arocs 10×8 kippers in.
De vloot van Van Berkel is even omvangrijk als gevarieerd. Het bedrijf zet trekker met oplegger combinaties in met kippers, walking floor trailers en container opleggers, en daarnaast is er een breed scala aan voertuigen met afzetsystemen en vaste kippers. De laatste investering in de vloot betreft drie Mercedes-Benz Arocs 10×8 kippers van het type 5051. Met de indrukwekkende 445/75R22,5 banden op de beide voorassen en 24 inch wielen met 325/95 banden achter zijn het echte terreinbeulen voor het zware werk. Dankzij de hogere banden is er een grote bodemvrijheid waarmee de voertuigen uitstekend uit de voeten kunnen in de zandbanen.

De trucks, die als 8×8 trucks af fabriek kwamen, zijn door Veldhuizen Wagenbouw in Groenekan voorzien van een gestuurde middelste liftas waardoor er een bijzonder hoog laadvermogen ontstond. Het betreft hier een originele 10 tons fusee gestuurde as van Mercedes-Benz die op 8 ton gekeurd is. Veldhuizen Wagenbouw heeft voor deze configuratie de originele wielbasis van de af fabriek 8×8 verlengd, een langere aandrijfas gemonteerd en onder meer een aangepaste brandstoftank gemonteerd. Verder zijn er aanpassingen verricht aan de vering van de voorassen en zijn er verschillende componenten verplaatst aan het chassis. Het resultaat is een kipper met een grote terreinvaardigheid en een opvallend grote wendbaarheid. De chauffeurs loven de draaicirkel van de trucks, ondanks de starre achterassen. Daarbij komt dat het door het elektrisch bekrachtigde ServoTwin stuursysteem bijzonder eenvoudig manoeuvreren is met de vijf assige kippers.

Dankzij de aanpassingen van Veldhuizen Wagenbouw zijn de beide aangedreven voorassen goed voor twee keer 11,5 ton, terwijl de beide achterassen hebben ieder 9,5 ton op kenteken hebben. De middelste as voegt daar acht ton aan toe waardoor er een GVW van 50 ton ontstaat. In combinatie met het lage eigen gewicht ontstaat hierdoor een hoog netto laadvermogen.
De trucks zijn voorzien van de middellange Arocs cabine die extra ruimte geeft aan de chauffeurs. Verder zijn de trucks uitgerust met het geavanceerde Mirrorcam systeem van Mercedes-Benz. De geïsoleerde Hyva kippers met aluminium milieukleppen werden geleverd door Janssen Hydrauliek Service. De trucks werden geleverd door Louwman Mercedes-Benz Veghel.