Veldhuizen Wagenbouw in Groenekan werd vooral bekend door de BE- combinaties. Veldhuizen is sinds 2006 bezig om nieuwe markten aan te boren. Dat betekent dat de naam Veldhuizen Wagenbouw de laatste jaren de lading niet meer dekt, aangezien Veldhuizen tegenwoordig ook leidend is in de conversie van trucks. Vandaar dat het bedrijf nu officieel de nieuwe naam Veldhuizen Trucks introduceert, compleet met een nieuw logo.
Veldhuizen b.v. werd groot met aanhangwagens, opleggers en de BE- combinaties. Vanaf 2006 ging het roer echter om met het ontwerp van verschillende varianten voor de landbouw sector, die ook toegelaten werden op de snelweg. Sinds 2012 werd die afdeling afgesplitst onder de naam HOVERTRACK. De laatste jaren richtte HOVERTRACK zich steeds meer op zware vrachtwagens. Met de ombouw naar Wide- Spread gestuurde trucks, asbijplaatsingen, wielbasis veranderingen en andere technische aanpassingen kreeg het bedrijf zelfs de RDW status van truckbouwer.
Innoverend
Zoals Veldhuizen vroeger pionierde met de BE- concepten zo bleef het bedrijf innovatief. Een mooi voorbeeld daarvan is het Quadro concept, waarbij uiterst compacte 5- assers gebouwd worden voor de wegenbouw. Met een even lange Truck kan zeven ton hoger ligt dan bij de vier- assers die hiervoor gebruikt werden. Daarmee heeft Veldhuizen gezorgd voor een grote slag in de duurzaamheid en de efficiency van het asfalt transport. De Quadro bleek een bijzonder succesvol concept . Een concept dat overigens inmiddels gekopieerd werd door andere ombouwers in Nederland. Dit leidde er toe dat Veldhuizen de afgelopen tien jaar uitgroeide tot de één na grootste modificatie speler op het gebied van bouwvoertuigen. Zo bouwde Veldhuizen al 460 zogenaamde ‘oprij vrachtwagens en 570 zware bouwvoertuigen.
Duurzaam asfalttransport
De innovatie staat echter nooit stil bij Veldhuizen. Ook nu de Quadro nog bijzonder populair is heeft het bedrijf al weer een nieuwe innovatie gelanceerd, de 10×3 Extreme-Light kipper. Ook dit is een bijzonder duurzaam voertuig doordat een hoog laadvermogen gecombineerd wordt met een laag verbruik. Veldhuizen realiseert dit door de derde as van de 10×3 uitschakelbaar- en liftbaar te maken. Het voertuig kan dus gereden worden als 10×2, maar als dat nodig is als 10×4, vandaar de wat opmerkelijke naam 10×3.
Nieuwe naam: Veldhuizen Trucks
Met een jaarproductie van rond de 150 zware trucks mag Veldhuizen een grote speler genoemd worden in de branche. Dat wordt onderstreept door de nieuwe naam: VELDHUIZEN TRUCKS , compleet met het nieuwe logo dat voortaan gevoerd wordt. Ook voor de komende tijd staan er mooie innovaties op het programma bij VELDHUIZEN TRUCKS . Zo zijn wij volop bezig met duurzame alternatieven voor de wegenbouw sector. Op de TKD komt de eerste elektrische 5-asser te staan!