U bevindt zich hier:

Millenaar & Van Schaik kiest voor 6 Scania Quadro’s

Millenaar & Van Schaik kiest voor 6 Scania Quadro’s

Een van de grootste kippertransporteurs van Nederland, Millenaar & van Schaik Transport B.V., heeft onlangs een zestal Scania 10×4 Quadro’s aan haar wagenpark toegevoegd.

 

Een van de hoofdactiviteiten van Millenaar & van Schaik is het vervoeren van warm asfalt. Speciaal voor het vervoer hiervan heeft het bedrijf uit Oude Meer, onder de rook van Schiphol, vele voertuigen. Niet alleen geïsoleerde kippers, maar ook bandlossers en hotboxen. Daarnaast vervoeren ze alles wat met wegenbouw te maken heeft zoals slooppuin, gebroken puin, zand, grind en grond. Tevens is het bedrijf actief in de gladheidsbestrijding.

 

Naast het vervoer van asfalt vanaf de molen naar de werkplek, verzorgt Millenaar & van Schaik ook voor haar opdrachtgevers het transport van de asfaltsets. Hiervoor beschikken ze over meerdere vierassige aanhangwagendiepladers. Het nadeel hiervan is, dat de kippers tijdens het asfalttransport aanzienlijk minder meenemen dan een vijfassige kipper en dus minder efficiënt zijn. Het laadvermogen van een standaard vierasser is circa 22 ton, bij een widespread vierasser ligt dit hoger bij circa 25 ton. Om toch genoeg tonnen mee te kunnen nemen is getest met een 5-asser diepladers te hangen, met als resultaat dat het geheel toch te lang binnen de vergunning.

 

Millenaar & van Schaik koos daarom bewust voor zes Scania Quadro’s. Veldhuizen Trucks ontwikkelde dit concept om het lengte en laadvermogen probleem te tackelen. De Quadro is een superkorte 10×4 met een totaalgewicht van 46 ton en bijna 30 ton laadvermogen. Omdat de lengte voorzijde tot hart vangmuil slechts 8 meter bedraagt, blijft deze truck met een vierassige aanhangwagendieplader binnen de maximale lengte van 18,75 meter.

 

Millenaar & Van Schaik koos voor zes Quadro’s, allen hetzelfde uitvoert als Scania G450. De 450 pk sterke kippers zijn voorzien van de half lange cabine, waardoor de chauffeur kan rusten , veel opbergruimte heeft met gunstige aslast verdeling. Voor de opbouw is gekozen voor een geïsoleerde Vossebelt kipper met asfaltnep. Door de asfaltnep blijft de kipper kort en is de gewichtsverdeling beter. Tevens is de achteroverbouw korter waardoor de kans van aanraking met de dieplader minimaal is.

De zes Quadro’s zijn zowel in de eigen huisstijl gespoten, als ook in die van de opdrachtgevers Dura Vermeer en Heijmans.

 

Met ruim 100 vrachtwagens op de weg is Millenaar en van Schaik een van de grootste kippertransporteurs van het land. Op klantwens rijden de trucks op HVO100 brandstof, maar daar houdt het bij Millenaar en van Schaik niet bij op. Het bedrijf heeft bestellingen staan voor een truck op waterstof en een viertal volledig elektrische trucks.

Inloggen