A.J. Huijgen&Zn uit Bunschoten rijdt veel wegenbouw materialen maar ook veel schroot .
Speciaal voor het transport van containers met schroot zocht Huijgen een compacte vrachtwagen met hoog laadvermogen.
Vanwege het gewenste hoge laadvermogen en om wringen op locatie te voorkomen wilde Huijgen een auto met Wide Spread Gestuurde assen.
Om uitval van elektrische systemen te voorkomen en de onderhoudskosten laag te houden is gekozen voor een DAF FAD met mechanisch gestuurde 4e as.
De voorassen worden gekeurd op 10,0 ton. De achterassen zijn geplaatst op 1,81 m en gekeurd op 11,5 ton .
De achterste as blijft mechanisch geveerd en wordt mechanisch gestuurd vanuit het stuurhuis, zodat kwetsbare elektro-hydraulische systemen achterwege blijven.
Zo ontstaat een veersysteem dat vrijwel géén onderhoudskosten heeft.
De auto is voorzien van een 30 tons VDL haakarmsysteem met een lengte van 6,60 m.
Deze container installatie is ver naar voren gemonteerd, zodat met containers van 7 m lang de lading gunstig over de assen verdeelt wordt.
Het eigen gewicht van de auto is 16.800 kg. Op een kenteken met een totaal gewicht van 43 ton blijft er een laadvermogen over van ruim 26.000 kg.