Ombouw Scania XT (lijn 6 / 32T bougie) 8×4 naar 10×4 met 10,0-tons gestuurde tussen as (49,0T).
Opties:
– 01406KP wielbasis 5,55 mtr.
– 0712813 schakelaar t.b.v. opbouw
– 00458D chassisbalk 9,5 mm + 8,0 mm
– 00392B uitlaat demper recht onder
– 00073AD voorassen 2x 10,0 T
– 01405A trommelremmen achter
– 00034W vooras veren 10,0T 4x 28,0 mm
– 06214FS technisch treingewicht 60,0T
– 002751CE wettelijk aslast 7,5 T
– 00033BE paraboolveren achter 5x 48 mm
– 00092D versterkte stabilisator op as 1 en as 2
– 00552CA achterveren 2x 16,0T (technisch)
– 00498A voorvelgen 9.00 J22,5”
– 02753EE wettelijke aslast 9,5T
– 005942B Spacer 40 mm op as 1
– 01450C versterkte bougie
– 00666K 315/70 R22,5” banden op as 1 en as 2
– 00093A versterkte stabilisator op as 3 en as 4
– 01537GR achteroverbouw 2.150 mm
– 00272B rijhoogte standaard
– 02253B luchtinlaat hoog
– 04932C verlengde voorbumper
– 00077A stalen tank 168 ltr.
– CG17N middellange cabine
– 02521G luchtgeveerde cabine ophanging
– 02388B EG onderrij beveiliging (FUP) onder chassis
– geschroefd chassis
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– voorbanden wisselen van 295/80 R22,5” naar 385/65 R22,5”
– bestaande brandstoftank verwijderen
– luchtgeveerde 10,0-tons fusee gestuurde as monteren op ± 1,81 mtr. achter de 2e as
– 385/65R22,5” banden monteren op 3e as
– as uitvoeren met heffunctie (± 18 cm) met lastafhankelijke hef en daalfunctie (beladen tot 30 km/u)
– tandemstel 45 mm naar achteren plaatsen
– GVW voertuig aanpassen naar 49,0T (aslasten 10,0/10,0/10,0/9,5/9,5T)
– LET OP! Standaard brandstoftank pas niet meer (extern regelen of de hieronder genoemde meerprijs berekenen)
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor € 31.300,=
Meerprijs voor:
– brandstoftank ± 345 ltr. (model Y) incl. montage aan linkerkant tussen as 3 en 4
met bijbehorende steun(en) € 2.970,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
Voor de keuring moet de opbouwer een “point of gravity” berekening aanleveren waaruit blijkt
dat de assen niet de technische as lasten overschrijden.