Ombouw Mercedes Arocs 8×8 naar 10×8 met gestuurde tussen as (50,0T).
Voertuig bestellen met wielbasis 5,45 mtr. (as 1 – as 3)
Opties:
– M8B Luchtaanzuiging achter de cabine
– C6Q stabilisator vooras
– B2B trommelremmen op voor- en achteras
– C50 voorbereiding opbouw voorzijde
– K7J uitlaat staand achter cabine
– Q3D achterveren 2x 16,0T
– A1E vooras 9,0T
– C6V stabilisator 3e achteras onder chassis
– A1Y rechte vooras
– C6W versterkte stabilisator 4e achteras onder chassis
– C6H stuurinrichting Servo Twin
– C5P chassis geschroefd
– R1J 11,75J 22,5” (versterkt) of R1T 11,75J 22,5”
– C0F achteroverbouw 1000 mm
– C7K accuhouder, accu’s boven elkaar
– 385/65R22,5” banden (164K) op as 1 en 2
– 13R22,5“ of 315/80R22,5“ banden op as 3 en 4
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– bestaande bladveren 2e as demonteren
– veerhanden 2e as ± 55 mm naar achteren monteren
– torsie staaf van 2e as ± 55 mm verplaatsen
– 2e as plaatsen op ± 1,80 mtr.
– voorbanden vervangen voor 445/65 R22,5” (LI 169)
– voorassen omkeuren naar 10,5T
– luchtgeveerde 10,0-tons fusee gestuurde Mercedes as monteren op 1,81 mtr. voor de eerste trekas
– 385/65R22,5” banden monteren op 3e as
– hefstand op 3e as van ± 20 cm
– GVW voertuig aanpassen naar 50,0T (aslasten 10,5/10,5/10,0/9,5/9,5T)
– LET OP! Standaard brandstoftank past niet meer
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor € 36.500,=
(deze prijs is inclusief garantie overname van stuurhuis vooras en vooras veren)
De wielbasis blijft na aanpassing Veldhuizen ± 5,45 mtr. (as 1 – as 4).
Meerprijs voor:
– brandstoftank ± 370 ltr. (model Y) incl. montage en bijbehorende steun(en) (benodigd!) € 2.970,=
– voorbanden (as 1 en as 2) wisselen van 445/65R22,5”
naar 445/75R22,5” (LI 169) € 1.553,=
– 8 achterbanden/velgen wisselen van 315/80R22,5” naar 325/95R24” € 4.220,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
– als de wielbasis 4,95 of 5,15 mtr. wordt, zal de tussenas op 1,31 mtr. i.p.v. 1,81 mtr. voor de 3e as gemonteerd worden en zal de aslast verdeling 11,5-11,5-8-9.5-9.5T, totaal 50-ton, toegepast worden.
Het aangeleverde chassis af fabriek moet een wielbasis hebben van 5,15 mtr. € 3.400,=.
Voor de keuring moet de opbouwer een “point of graffity” berekening aanleveren waaruit blijkt dat de achterassen niet de technische as lasten van 11,5/11,5/10,0/13,0/13,0T overschrijden.