Ombouw Mercedes AROCS 8×4 naar 8×4 HYDRO WSG TRIPLE (43,0T).
Voertuig bestellen in wielbasis 5,15 mtr. (as 1-as 3).
Opties:
– A1E vooras 9,0T
– Q3D veren achteras 2x 16,0T (4-blads)
– Q1P/W vooras veren 9,0T
– C4E achter overbouw 2.200 mm
– C6Q stabilisator vooras
– C6V stabilisator 1e achteras onder chassis
– C6H stuurinrichting Servo Twin
– C6W versterkte stabilisator 2e achteras onder chassis
– R1J 11,75J 22,5” (versterkt) of R1T 11,75J 22,5”
– C5P chassis geschroefd
– 385/65R22,5” banden (164K) op as 1 en 2 t.b.v. 10,0-tons aslast
– C50 voorzijde versterkt t.b.v. opbouw
– K7B uitlaat opening rechts onder
– C7K accuhouder, accu’s boven elkaar (via CTT, J code)
– C8I spatwaterbescherming (EG), voorzijde
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– bestaande bladveren demonteren
– voorste reactie stangen aanpassen
– bladveren ± 50 cm monteren voor schommelstuk
– achterste A-frame ± 50 cm naar achteren monteren (as afstand ± 1,85 mtr.)
– achterste reactiestangen monteren aan stuurvlinder
– hydraulische oliepomp monteren op motor
– stuurvlinder aansturen d.m.v. hydraulische cilinders
– 4e as centreren/ uitschakelen boven 40 km/h d.m.v. stikstof bol hydraulische cilinder
– voorassen omkeuren naar 10,0T
– 2e vooras verplaatsen naar ± 1,81 mtr. voor de 3e as (triple opstelling) en voorzien van luchtvering met hefstand +/- 16 cm
– GVW voertuig aanpassen naar 43,0T (aslasten 10,0/10,0/11,5/11,5T)
– afmetingen brandstoftank in overleg (i.v.m. beperkte ruimte bij voertuigen met korte wielbasis)
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor €50.500,=
Meerprijs voor:
– Inner-liner monteren in het chassis t.h.v. as 3 en 4 (advies!) € 1.325,=
– brandstoftank ± 275-285 ltr. (model Y) incl. montage en bijbehorende steun(en) € 2.970,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
Tevens hebben wij een laag eigen gewicht en een gunstige “point of graffity” omdat dit voertuig een technisch totaalgewicht heeft van 46,0T.