Ombouw DAF XD XF XG 8×4 steekassen naar 10×4 met 10,0-tons gestuurde tussenas (49,0T).
Voertuig bestellen in wielbasis 6,40 mtr. (as 1 – hart tandem).
Benodigde opties:
– 004782 voorassen 9,0T, type 187N
– ?????? 2x 13,0T aangedreven tandemassen type SR 1360T met steekassen Luchtvering
– ?????? luchtveren 26,0T, achterremmen 26,0T
– 003411 vooras 1: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5” (LI 164 K)
– 003831 vooras 2: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5” (LI 164 K)
– 001859 langsliggerhoogte 310 mm, dikte 8,5 mm met doorlopende binnenversterking
– 006611 uitlaatmond aan zijkant DPF/SCR-unit via verticale uitlaatpijp en diffuser achter de cabine
– 000797 analoge motortoerentalregeling connector voorzijde cabine
– 009952 opbouwermodule (BBM) full
– 009562 CAN J1939-functies in applicatieconnector
– stuurpomp 28 liter (bij bestellen vermelden dat 5-asser wordt)
– afmetingen brandstoftank in overleg
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– bestaande brandstoftank verwijderen
– luchtgeveerde 10,0-tons fusee gestuurde as monteren op ± 1,81 mtr. achter de 2e as
– 3e as uitvoeren met heffunctie (± 20 cm) met lastafhankelijke hef- en daalfunctie
– fusee gestuurde as mechanisch verbinden met stuurhuis
– 385/65R22,5” banden monteren op 3e as
– balgen en stabilisator aanpassen voor gebruik bij asfalteermachine
– GVW voertuig aanpassen naar 49,0T (aslasten 10,0/10,0/10,0/9,5/9,5T)
– LET OP! Standaard brandstoftank past niet meer
Deze ombouw voeren wij uit kenteken 49T (as1>as4 5.700mm) 32.550,=
Deze ombouw (550mm inkorten) kenteken 47T (as1>as4 5.150mm) 34.900,=
- | brandstoftank ± 340 ltr. (model Y) incl. montage en bijbehorende steun(en) | 2.970,= |
- | Front Underrun Protection monteren (verplicht bij Construction uitvoering) | 600,= |
- | extra veerbladen monteren op as 1 en as 2 (4e blad) | 4.000,= |
- | wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten | 685,= |
- | voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden | 630,= |
Voor de keuring moet de opbouwer een “point of graffity” berekening aanleveren waaruit blijkt dat de achterassen de technische aslasten niet overschrijden.