Ombouw DAF CF 8×4 naar 8×4 met Hydro WSG (43,0T).
Voertuig bestellen in wielbasis 5,05/5,30/5,70/6,40 mtr. (as 1 – hart tandem)
Benodigde opties:
– 004782 voorassen 9,0T, type 187N
– 008422 2x 13,0T aangedreven tandemassen type HR1670T met naafreductie, Trapezium veren
– 003729 achterveren 26,0T, achterremmen 26,0T
– 003411 vooras 1: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5” LI 164K
– 003831 vooras 2: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5” LI 164K
– 001859 langsliggerhoogte 310 mm, dikte 8,5 mm met doorlopende binnenversterking
– 006611 uitlaatmond aan zijkant DPF/SCR-unit via verticale uitlaatpijp en diffuser achter de cabine
– stuurpomp 28 liter (bij bestellen vermelden dat 5-asser wordt)
– 009533 voorbereiding hydraulische pomp 20 kW (bij MX11 kipper chassis en MX13 motor)
– motor PTO 11 uur, directe pomp aansluiting (alleen bij MX11 mixer chassis)
– voldoende achteroverbouw i.v.m. as verplaatsing
– afmetingen brandstoftank te allen tijde in overleg
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– bestaande bladveren demonteren
– voorste A-frame ± 26 cm naar voren monteren
– voorste reactiestangen ± 26 cm verlengen
– bladveren ± 26 cm monteren voor schommelstuk
– achterste A-frame ± 26 cm naar achteren monteren (as afstand ± 1,81 mtr.)
– achterste reactiestangen monteren aan stuurvlinder
– stuurvlinder verbinden aan stuurcilinder die ligt in het chassis
– hydrauliek pomp monteren
– mechanisch gestuurd ventiel verbinden met stuurhuis en 4e as
– stikstofbol monteren zodat 4e as niet stuurt boven 40 km/h
– GVW voertuig aanpassen naar 43,0T (aslasten 10,0/10,0/11,5/11,5T)
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor € 32.700,=
Meerprijs voor:
– brandstoftank ± 275 ltr. (model Y) incl. montage en bijbehorende steun(en) € 2.970,=
– extra veerbladen monteren op as 1 en as 2 (4e blad) € 4.000,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
Minderprijs voor:
– mechanische aansturing van de achteras i.p.v. hydraulische besturing (niet uitschakelbaar) € 3.100,=
Tevens hebben wij een laag eigen gewicht en een gunstige “point of gravity”.