Ombouw DAF CF 8×4 naar 10×4 met dubbellucht gestuurde naloop as (49,0T).
Voertuig aanleveren als FAD non-Construction met wielbasis 5,05 mtr. (as 1 – hart tandem).
Benodigde opties:
– voorassen 9,0T, type 183N
– 2x 13,0T aangedreven tandemassen type SR1360T , luchtvering, schijfremmen
– 003729 achter veren 26,0T, achter remmen 26,0T
– 003411 vooras 1: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5”
– 003831 vooras 2: banden t.b.v. 9,0T, 385/65R22,5”
– 001859 langsliggerhoogte 310 mm, dikte 8,5 mm met doorlopende binnen versterking
– 000797 analoge motortoerentalregeling connector voorzijde cabine
– 009952 opbouwermodule (BBM) full
– 009562 CAN J1939-functies in applicatieconnector
– 006611 uitlaatmond aan zijkant DPF/SCR-unit via Verticale uitlaatpijp en diffuser achter de cabine
– 009533 voorbereiding hydraulische pomp 20 kW (bij MX11 kipper chassis en MX13 motor)
– motor PTO 11 uur, directe pomp aansluiting (alleen bij MX11 mixer chassis)
– achter overbouw 4,00 mtr. (POV)
– brandstoftank links gemonteerd tussen as 2 en 3
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– voorbanden wisselen voor 385/65R22,5” banden (LI 164K)
– chassis versterking aanbrengen vanaf 3e as
– Dubbellucht 10,0-tons fusee gestuurde as monteren op ± 1,81 mtr. achter de 4e as
– Aanslag nokken monteren zodat as stilstaand geschikt is voor 30 Ton
– hefstand functie op 5e as (23 cm)
– 315/80 R 22,5” banden (LI 154 M) monteren op 5e as
– GVW voertuig aanpassen naar 49,0T (aslasten 10,0/10,0/9,5/9,5/10,0T)
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor € 41.700,=
Deze configuratie is ontworpen voor een zware kipper en haakarm systeem.
Meerprijs voor:
– Wielbasis inkorten van 5,05 m naar 4,55 m (alleen bij staande uitlaat (03769) ) € 3.500,=
– brandstoftank ± 350 ltr. (model Y) incl. montage (verplicht bij wielbasis 4,55 m) € 2.970,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
Voor de keuring moet de opbouwer een “point of gravity” berekening aanleveren waaruit blijkt dat de achterassen niet de technische aslasten overschrijden.