U bevindt zich hier:

Mercedes-Benz 10×4 Quadro voor Remmits

Mercedes-Benz 10×4 Quadro voor Remmits

Remmits (6)
Remmits (4)
Veldhuizen-Mercedes Quadro 10x4 Remmits lv 2
Remmits (5)
Remmits (11)
Veldhuizen-Mercedes Quadro 10x4 Remmits rz
Remmits (6)
Remmits (4)
Veldhuizen-Mercedes Quadro 10x4 Remmits lv 2
Remmits (5)
Remmits (11)
Veldhuizen-Mercedes Quadro 10x4 Remmits rz

Remmits GWW uit Wijchen heeft een nieuwe Arocs 10×4 Quadro in gebruik genomen. De compact gebouwde Mercedes-Benz is goed voor een maximaal GVW van 46 ton en combineert een hoog laadvermogen met een grote wendbaarheid.

Reden voor de aanschaf van de Arocs 10×4 Quadro is de inzet van de truck in de wegenbouw. Hoofd materiaaldienst Gert-Jan Remmits: ,,Wij zijn actief in de grond- weg- en waterbouw en we hebben zelf ondermeer drie asfaltsets. Daarbij wordt de dieplader- aanhangwagen met daarop de asfaltmachine en de walsen achter de kipper naar het werk gebracht. Er moet dan een truck voor met een maximale lengte van acht meter, en daar binnen past alleen het Quadro concept van Veldhuizen Trucks. Het grote voordeel is dat de truck vervolgens de hele dag asfalt kan aanvoeren als vijf- asser, met een hoog laadvermogen. Dat scheelt ruim vier ton per rit.’’

Veldhuizen Trucks

De Arocs kwam als 10×4 met naloopas af fabriek met een wielbasis van 425 cm. Vervolgens ging Veldhuizen Trucks aan de slag met de truck om hem in te korten tot de gewenste 8 meter totale lengte. Daarvoor werd de demper op een hogere positie geplaatst, werd er een aangepaste, Y vormige brandstoftank aangebracht en werd de positie van de assen 2, 3, 4 en 5 aangepast. Om daar ruimte voor te maken werden ook de luchtketels en de accubak verplaatst, net als de AdBlue tank.

Vangmuil op 8 meter

De vangmuil is gemonteerd op exact 8 meter vanaf de voorbumper. Verder werd het GVW aangepast naar 46 ton. Dat werd mogelijk door de optelsom van de aslasten, namelijk 10 ton op de vooras, en negen ton op de andere vier assen. Afgezien van de parabool geveerde vooras zijn alle assen luchtgeveerd. Van de vijf assen zijn er drie sturend, namelijk de eerste twee en de naloopas.

Ruime dagcabine met slaapbank

De Arocs is uitgerust met de extra lange dagcabine van Mercedes-Benz, met een handig luikje achter de deur en een opklapbare rustbank achter de stoelen. Reuze handig in het asfaltvervoer als er even gewacht moet worden. De opbouw is een Hardox Hyva kipperbak die gemonteerd werd met doorlaadklep.

Chauffeurs enthousiast

Voor Remmits is het de tweede Mercedes-Benz kipper sinds lange tijd. ,,Wij waren de laatste jaren op andere merken gericht maar die eerste Arocs bevalt ons uitstekend. De chauffeurs zijn enthousiast over het comfort en de ruime cabine en dat is belangrijk’’. Remmits, met vestigingen in Wijchen, Oss, Amsterdam en Eindhoven. Verder is het bedrijf mede eigenaar van een asfaltcentrale in Huissen. Remmits is actief als aannemer- en ingenieursbedrijf in de grond, weg en waterbouw voor bedrijven en lokale overheden. Het bedrijf heeft een eigen vloot van 11 trucks plus een DAF oprijwagen met een opbouw van Veldhuizen. De vloot omvat zo ongeveer alle denkbare configuraties, van 4×2 tot 6×4, 8×6, 6×6, 8×8 en nu dus ook 2 stuks 10×4 via Veldhuizen Trucks . Het bedrijf verzorgt het meeste onderhoud in eigen werkplaats, maar voor specifieke reparaties valt Remmits terug op de service van Mercedes-Benz dealer Louwman in Veghel.

Inloggen