U bevindt zich hier:

Maessen kiest voor Veldhuizen oplossingen

Maessen kiest voor Veldhuizen oplossingen

Maessen Bedrijven BV uit Venray heeft in de afgelopen vijf jaar al tien keer gekozen voor een oplossing van Veldhuizen Wagenbouw. Maessen Bedrijven zoekt altijd naar de ideale oplossing voor het eigen gewicht, het laadvermogen en de prijs- kwaliteit verhouding. Daarbij bieden de oplossingen van Veldhuizen Wagenbouw steeds weer de beste oplossing.
Maessen Bedrijven BV in Venray is sinds de oprichting in 1967 uitgegroeid tot een bedrijf met verschillende disciplines waaronder recycling, grondverzet, sloopwerken, asbestrecycling en transport. Daarnaast is er Maessen Projecten BV , een bedrijf dat zich bezig houdt met het investeren en realiseren van bouwwerken en projecten. Sinds begin dit jaar zijn de krachten van Maessen Grondverzet en Maessen Recycling gebundeld tot één BV, namelijk Maessen Grondverzet & Sloopwerken BV.
Het wagenpark van de Maessen Bedrijven omvat de merken Mercedes-Benz en DAF in een aantal verschillende uitvoeringen. Wat de trucks gemeen hebben is dat ze allemaal aangepast en geoptimaliseerd zijn door Veldhuizen Wagenbouw. Zo koos Maessen vier keer voor de DAF FAD 530 met een extra, tien tons gestuurde middelste as met een hefhoogte van 190 mm. Hierdoor zijn de DAF trucks nu 10×4 kippers die bovendien zijn uitgerust met 24 inch wielen voor betere tractie op leemgronden. Met de geïsoleerde kipperopbouw zijn dit bijzonder efficiënte 49 tons asfaltkippers met een laadvermogen van 30 ton die bovendien hun mannetje staan in licht terreinwerk.
Een DAF die door Veldhuizen werd aangepast is een CF FAW die voorzien is van een voorloopas. Deze 10×4 is voorzien van een Palfinger autolaadkraan en een VDL haakarm systeem waardoor dit een bijzonder veelzijdig voertuig is met 26 Ton laadvermogen.
Voor het echte zware offroad werk heeft Maessen de beschikking over vier Mercedes-Benz Arocs 10×8 kippers. Ook deze trucks zijn door Veldhuizen Wagenbouw voorzien van 445/75 R 22,5” voorbanden en een liftbare middelste as. Maessen heeft verschillende merken aangedreven kippers gehad, maar kiest vanwege de onderhoudskosten voor Mercedes. De nieuwste Arocs trucks zijn voorzien van 11,5 tons voorassen en een middelste as die gekeurd is voor acht ton. Het totale GVW bedraagt 50 ton en het nuttig laadvermogen van deze 10×8 trucks is 30 ton. De trucks zijn voorzien van een kipperopbouw van Ruizenveld uit ‘s-Gravendeel. Dit concept bevalt Maessen zodanig dat een vijfde, identieke 10×8 Arocs inmiddels besteld is.

Inloggen