U bevindt zich hier:

Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple

Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple

Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple
Mercedes-Benz Arocs 8×4 Hydro WSG Triple

Otte Infra: Wendbaar en een hoog laadvermogen
Otte Infra BV heeft een door Veldhuizen Trucks aangepaste Mercedes-Benz Arocs 8×4 in bedrijf genomen. Door de tweede as hefbaar te maken en te verplaatsen en het aangedreven tandemstel tot wide-spread om te bouwen ontstond een voertuig met een beduidend hoger laadvermogen en een grotere efficiency.
Otte Infra uit Odijk is dé grondwerkspecialist van midden- Nederland. Het bedrijf houdt zich bezig met machineverhuur en grondverzet, maar ook containerverhuur. Daarnaast heeft het bedrijf de eigen ‘Grondbank Bunnik’ en levert Otte Infra zand en grond. Voor het transport heeft Otte Infra de beschikking over vier eigen voertuigen, waarvan drie van het merk met de ster. De nieuwste is een Arocs 8×4 Hydro WSG Triple, een voertuig dat niet standaard in de Mercedes prijslijst staat. ,,Wij zochten een wendbaar voertuig met autolaadkraan met een hoog laadvermogen en een goede aslast verdeling. Daarvoor kwamen we uit bij Veldhuizen Trucks. Door werd de af-fabriek geleverde Arocs 8×4 aangepast volgens onze wensen’’ aldus Gieljan Otte.

Hydraulisch WSG systeem
Het Arocs chassis werd door Veldhuizen Trucks behoorlijk aangepast. Zo werd de tweede vooras op 181 cm voor de eerste aangedreven achteras geplaatst. De beide voorassen werden aangepast en zijn nu ieder goed voor 10 ton. De uitlaat werd verplaats zodat de Steunpoten van de Kraan direct in kunnen schuiven. De achterste, aangedreven as werd op 181 cm achter de derde as gemonteerd, met een hydraulisch stuursysteem. Door deze Wide Spread asopstelling zijn beide aangedreven assen met naafreductie nu goed voor 11,5 ton. Het totale GVW van de vier asser is hiermee 43 ton.

Optimale aslastverdeling
Het chassis werd ter hoogte van de laatste twee assen versterkt door een innen-liner. Verder werd er een Y- vormige brandstoftank van 285 liter gemonteerd tussen as drie- en vier. Otte Infra liet door VSU een afzetsysteem en een Epsilon Q170Z monteren. De Arocs is uitgerust met een 480 pk krachtbron en de truck is voorzien van het Mercedes-Benz Servo Twin stuursysteem. Dat is een elektrisch-hydraulische stuurbekrachtiging waarmee het voertuig bijzonder licht en precies stuurt, ook bij lage toerentallen. De Arocs cabine is verder uitgerust met het Mirrorcam systeem in plaats van conventionele buitenspiegels. Voor Otte Infra ontstond door de aanpassingen van Veldhuizen Trucks een optimaal inzetbaar en wendbaar voertuig waarmee de aslastverdeling optimaal is onder alle omstandigheden.

Inloggen