Ombouw Mercedes Arocs 8×2 Lena naar 10×2 met 10,0-tons gestuurde tussen as (49,0T).
Voertuig bestellen in wielbasis 5,75 mtr. (as 1 – as 3).
Opties:
– B2A schijfremmen op voor- en achteras
– A1Z doorgezette vooras
– A1E vooras 9,0T
– C6Q stabilisator vooras
– Q1W vooras veren 9,0T 4-blads
– R1Z 11,75J 22,5” (versterkt) of R1T 11,75J 22,5”
– K7B uitlaat opening rechts onder
– K7S uitlaatpijp, boog, over tweede as
– C8I spatwaterbescherming (EG), voorzijde
– C7F EG aluminium onderrij beveiliging (FUP) onder chassis
– C7K accuhouder, accu’s boven elkaar (via CTT, J code)
– 385/65R22,5” banden (164K) op as 1 en as 2
– A21 achteras hypoide 13,0T kroonwiel 485
– A2Z differentieel blokkering
– A4Q naloopas gestuurd 9,0T
– C6U Extra stabilisator op naloopas
– C6V stabilisator 1e achteras onder chassis
– Q3Z chassis verlaging met restdruk regeling
– C5P chassis geschroefd
– C4E achter overbouw 2.200 mm
Hiervoor worden de volgende werkzaamheden verricht:
– voorassen verplaatsen naar as afstand ± 1,80 mtr.
– voorassen omkeuren naar 10,0T
– uitlaat naar voren en hoger plaatsen aan chassis (komt ± 260 mm boven het chassis uit)
– luchtgeveerde 10,0-tons fusee gestuurde Mercedes as monteren op ± 2,20 mtr. achter de 2e as
– hefstand op 3e as van ± 20 cm
– 385/65R22,5” banden monteren op 3e as
– GVW voertuig aanpassen naar 49,0T (aslasten 10,0/10,0/10,0/10,5/8,5T)
– LET OP! Standaard brandstoftank past niet meer
De bovengenoemde werkzaamheden kunnen wij uitvoeren voor € 33.000,=
Wielbasis wordt/blijft na aanpassing Veldhuizen ± 5,75 mtr. (as 1 – as 4).
Meerprijzen:
– Inner-liner monteren in het chassis t.h.v. laatste as tot aangedreven as (advies!) € 1.325,=
– 1 dwarsbalk/dwars traverse monteren tussen as 2 en as 3 (advies!) € 425,=
– brandstoftank ± 345 ltr. (model Y) incl. montage aan rechterzijde tussen as 3 en 4 met bijbehorende steun(en) € 2.970,=
– wegen, keuren, eindopname, 2 kentekenplaten € 685,=
– voertuig uitlijnen na 3.000 km en/of 3 maanden € 630,=
Voor de keuring moet de opbouwer een “point of gravity” berekening aanleveren waaruit blijkt dat de assen niet de technische as lasten overschrijden.